Näyttää tulevan surkeutta jatkossakin. Oikein ministerin lupaus, jotta sivutietä ei paljon korjailla.
Onko tämä sitten jatkossa kaatumassa kunnossapidon niskaan? Muutenkin kuin lisääntyvänä työmääränä ja kasvavina valituksina. Vaikuttaako alueurakoitsijan palvelutasotyytyväisyysarviointiin? Vaikkei urakoitsija mahda asialle mitään.
Tilaajaorganisaatiossa kahvipöydääs nälvitään aluevastaavalle, kun ei saa uarakoitsijaa hoitamaan paremmin mökkiteitä. Ja onkin toisen momentin rahapulasta johtuva rakenteellinen heikkous...
Onko tämä sitten jatkossa kaatumassa kunnossapidon niskaan? Muutenkin kuin lisääntyvänä työmääränä ja kasvavina valituksina. Vaikuttaako alueurakoitsijan palvelutasotyytyväisyysarviointiin? Vaikkei urakoitsija mahda asialle mitään.
Tilaajaorganisaatiossa kahvipöydääs nälvitään aluevastaavalle, kun ei saa uarakoitsijaa hoitamaan paremmin mökkiteitä. Ja onkin toisen momentin rahapulasta johtuva rakenteellinen heikkous...
Toki jatkossa voidaan muuttaa alueurakkasopimuksen sisältöä vastaamaan tähän epäkohtaan. Esimerkiksi laittamalla sorateiden osalta tuo rakenteen korjaaminen sinne sorateiden toimivuusvaatimuksiin sisälle siten, että korjaaminenkin piilotetaan kunnossapitoon. Sitten arvuutellaan kuka urakoitsija huomaa sen laskea ja hinnoitella.
Kunnossapidon hinta nousee alemmalla tieverkolla tällaisella politiikalla.
Tekniikka&Talous 25.4.2014 artikkeli kertoo asiasta virallisemmin. Onneksi kuitenkin tunnustetaan avoimesti missä mennään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti